lunes, 10 de octubre de 2011

Reflexió

Des del meu punt de vista el bilingüisme a les zones valencianoparlants és necesari i es deuria donar ajudes perqué el valencià o el català, que per a mi és la mateixa llengua, no es perdera. També es podrien donar més cursos de valencià a les escoles i als instituts. Jo visc a Sant Vicent del Raspeig i només hi ha un institut amb línia valenciana, a mi em sembla poca cosa.
Pel que respecta a la Comunitat Valenciana, el valencià està en crisi, hi ha polítics que cara al públic diuen que el valencià és molt important i necessari, però a l‘hora de la veritat açò és fals, la cual cosa perjudica la llengua. A Catalunya jo crec que la cosa és més fàcil perquè tot el món parla català, per això la immersió lingüística és menys problemàtica que a la Comunitat Valenciana, on hi ha zones castellanoparlants.
Respecte al tema de que les persones bilingües tenen un cervell més eficaç, ràpid i ens permet adaptar-nos més facilment, jo pense que és veritat ja que a més d’estar comprovat per la universitat de Castelló, també està comprovat per altres universitats d’altres països bilingües. A més a sortit a una gran quantitat d’articles de periòdics, revistes i a programes televisius parlant d’aquest tema amb una reflexió pareguda .

No hay comentarios:

Publicar un comentario